អប្សារាអង្គរវត្តពិតជាពិសេសគ្មានគូរប្រជែងបាន ព្រោះមានក្បាច់អក្សារាជាច្រើនប្រភេទផ្សេងៗគ្នា ដែលបង្អួចសំរស់ទាក់ទាញយ៉ាងខ្លំាងដល់អ្នកគយគន់ទំាងពួង។ លើសពីនេះ អ្នកនឹងធ្លាក់ក្នុងអន្លង់ស្នេហ៍ ទេពអប្សសដ៍ទន់ភ្លន់ឆើតឆៃ បង្ហាញពីភាពរុងរឿងវិសាលភាពបូពា៌។
ទាក់ទងនិងសាសនា (អត្តបទភាសាខ្មែរខាងក្រោមដកស្រង់ពី វិគីភីឌាភាសាខ្មែរ ០៧តុលា២០១៤ )
នៅលើផែនដីមានកន្លែងមិនច្រើនទេដែលអាចប្រកួតប្រជែងនឹងភាពត្រចះត្រចង់នៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ អង្គរវត្តគឺជាសំនង់ខាងសាសនាធំជាងគេនៅលើពិភពលោក។ ពិតហើយនេះជាអច្ឆរិយវត្ថុមួយនៃ ពិភពលោក។ ប្រាសាទនេះត្រូវបានគេជឿថាប្រើជាប្រាសាទ និងជាផ្នូរសំរាប់ព្រះបាទសូរ្យវរ្ម័នទី២
នៅចំកណ្តាលចក្រភពខ្មែរនៅពាក់កណ្តាលទីមួយនៃសតវត្សទី១២។
អង្គរវត្តត្រូវបានថែរក្សាល្អបំផុតនៅក្នុងចំនោមប្រាសាទនៅ
សម័យអង្គរ។
ប្រាសាទផ្សេងៗទៀតនិងទីក្រុងដែលមានកំពែងព័ទ្ធជុំវិញអង្គរធំ
មានន័យថាស្ថាបត្យកម្មខ្មែរទាក់ទងនឹងគំនិតនៃប្រាសាទភ្នំ។
ពេលកសាងប្រាសាទអង្គរវត្តនៅដើមសតវត្សទី ១២
រឿងនេះត្រូវបានគេគិតយ៉ាងល្អិតល្អន់
តួប៉មកណ្តាលត្រូវបានហ៊ុំព័ទ្ធដោយកំពូល ៤។
កំពូលកណ្តាលតំនាងអោយភ្នំព្រះសុមេរុក្នុងរឿងទេវកថា
ជាភ្នំពិសិទ្ធនៅចំកណ្តាលចក្រវាឡ ដែលជាលំនៅដ្ឋាននៃព្រះនរាយណ៍
(វិស្ណុ) ក្នុងសាសនាហិណ្ឌូ។
កំពូលទាំង៥ជានិមិត្តរូបនៃកំពូលទាំង៥របស់ភ្នំសុមេរុ។
វាពិបាកនឹងអធិប្បាយតាមពាក្យសំដីចំពោះភាពសំបើមនៃអង្គរវត្ត
ប៉ុន្តែវាអាចពន្យល់ជាផ្នែកដោយការមើលទៅលើទំហំរួម។
ប្រាសាទត្រូវព័ទ្ធដោយទក្សិណទឹក
ដែលដូចគ្នាទៅនឹងប៉មនៃទីក្រុងឡុង
ដែលបានកសាងឡើងក្នុងពេលប្រហាក់ប្រហែលគ្នា
មើលទៅមិនខុសគ្នាច្រើនទេទៅនឹងប្រលាយចំការ។ ទក្សិណទឹកមានទទឹង
១៩០ម និង បង្កើតបានជារាងចតុកោណកែង ១,៥គ.មx១,៣គ.ម។
គិតមើលទៅថាវាពិបាកចំពោះកំលាំងវាយប្រហារផ្សេងៗដែលមានការការពារ
ដ៏មាំមួន។
ប៉ុន្តែទក្សិណគ្រាន់តែជានិមិត្តរូបនៃមហាសមុទ្រព័ទ្ធជុំវិញពិភពលោកនៃ
ប្រាសាទក្នុងសាសនាហិណ្ឌូជាជាងប្រើជាកំពែងការពារ។
របងព័ទ្ធជុំវិញនៅមាត់ទក្សិណខាងក្នុងចតុកោណដែងមានទំហំ
១០២៥មx៨០០ម មានក្លោងទ្វារមួយនៅផ្នែកជ្រុងនិមួយៗ។
ប៉ុន្តែវាខុសប្រក្រតីចំពោះឥទ្ធិពលសំខាន់នៃសាសនាហិណ្ឌូនៃ
ប្រាសាទសម័យអង្គរ។ ច្រកចូលសំខាន់បែរមុខទៅទិសខាងលិច។
ក្លោងទ្វារចូលនេះគឺតុបតែងដោយរោងទងគឺទទឹង២៣៥មដែលមានទ្វារ៣។
ទោះបីយ៉ាងណាក៏ដោយ
រតនសម្បត្តិដ៏ឆ្នើមបំផុតរបស់ប្រាសាទគឺមានក្បាច់ចំលាក់រាប២គម
នៅជុំវិញជញ្ជាំងរោងថែវខាងក្រៅដែលមានចំលាក់ទេវតានិងអប្សរារាប់
រយ។ ចំលាក់សាំញ៉ាំនៅតាមរោងថែវប្រាប់នូវរឿងផ្សេងៗដូចជា
ព្រះនរាយណ៍ ជ័យជំនះរបស់ព្រះបាទសូរ្យវរ្ម័នទី២នៅលើសមរភូមិ។ បរិវេណគ្របដណ្តប់ដោយផ្ទៃដី៨១ហិចតា។
Apsaras are so beautiful ladies on the wall of Angkor Wat and the Apsaras represent an important motif in the stone Angkorian temples in Cambodia
(8th–13th centuries AD), however all female images are not considered
to be apsaras. Khmer female figures that are dancing or are poised to dance
are considered Apsaras ; female figures, depicted individually or
in groups, who are standing still and facing forward in the manner of
temple guardians or custodians are called devatas. Cambodian people believe the Apsaras which are devatas to protect all the temples, people, and Khmer land.
No comments:
Post a Comment